Προ-συμπτωματικός Έλεγχος Διαβητικής Αμφιβληστροειδοπάθειας

Προ-συμπτωματικός 'Ελεγχος Διαβητικής Αμφιβληστροειδοπάθειας

Μέσω ενός προ-συμπτωματικού ελέγχου, ο εξειδικευμένος οφθαλμίατρος είναι σε θέση να ανιχνεύσει εάν υπάρχουν ύποπτα αμφιβληστροειδικά ευρήματα στον βυθό του οφθαλμού, προτού παρατηρηθούν προβλήματα στην όραση του διαβητικού ασθενή.

Γιατί είναι σημαντικός ο προ-συμπτωματικός έλεγχος της διαβητικής αμφιβληστροειδοπάθειας;

Πρόκειται για έναν απόλυτα εξειδικευμένο έλεγχο, ο οποίος συνίσταται ετησίως σε ασθενείς άνω των 12 ετών με διαβήτη τύπου 1 και 2, καθώς:

• Η διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια σπάνια προκαλεί συμπτώματα στα αρχικά στάδια της
  • Είναι δυνατόν να οδηγήσει σε μόνιμη τύφλωση εάν δεν διαγνωσθεί και αντιμετωπισθεί άμεσα
  • Ο έλεγχος μπορεί να αναδείξει ευρήματα προτού αυτά ξεκινήσουν να επηρεάζουν την όραση
  • Η πρώιμη διάγνωση και θεραπεία αποτρέπει ή μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο απώλειας της όρασης

Τι περιλαμβάνει;

Τι ακριβώς περιλαμβάνει ο συγκεκριμένος έλεγχος;

Ο προ-συμπτωματικός έλεγχος περιλαμβάνει:

1. Έλεγχο της οπτικής οξύτητας
2. Ψηφιακή φωτογράφηση βυθού οφθαλμού διευρυμένου πεδίου (ultra wide field)
3. Αξιολόγηση των απεικονιστικών εξετάσεων – εικόνων για ανίχνευση ευρημάτων διαβητικής αμφιβληστροειδοπάθειας ή διαβητικού οιδήματος της ωχράς κηλίδας, με συνοδό προσδιορισμό του σταδίου της οφθαλμικής κατάστασης
4. Ηλεκτρονική αποστολή της ιατρικής γνωμάτευσης – πορίσματος με τα αποτελέσματα από τον θεράποντα ιατρό

Ο συνολικός χρόνος που διαρκεί ένας προ-συμπτωματικός έλεγχος διαβητικής αμφιβληστροειδοπάθειας είναι συνολικά 30 λεπτά.

Η υπερσύγχρονη τεχνολογία του Ινστιτούτου Ophthalmica, επιτρέπει την ολοκλήρωση του ελέγχου, χωρίς να καθίσταται απαραίτητη η χρονοβόρα διαδικασία της μυδρίασης (διαστολή της κόρης του οφθαλμού με ενστάλαξη σταγόνων μυδριατικών κολλυρίων), η οποία συνήθως διαρκεί επιπλέον 20 λεπτά. Έτσι, η επίσκεψή γίνεται ακόμα πιο άνετη και γρήγορη.

Διαβήτης και Όραση

Διαβητική Αμφιβληστροειδοπάθεια

Η διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια αφορά τον αμφιβληστροειδή (τον φωτοευαίσθητο χιτώνα στο οπίσθιο τμήμα του οφθαλμού) και είναι η πιο σοβαρή και «ύπουλη» από τις οφθαλμικές παθήσεις, που συνδέεται με τον διαβήτη.

Ενημερωθείτε για την πάθηση

Κουτσιούκη Χρύσα, MD

Ειδική στη Παθολογία Βυθού, Ενδοφθάλμιων Φλεγμονών και Καταρράκτη

Υπεύθυνη Προ-συμπτωματικού Ελέγχου Διαβητικής Αμφιβληστροειδοπάθειας

Πολυετής εξειδίκευση στο Moorfields Eye Hospital του Λονδίνου, με 2 χρόνια στις Παθήσεις Βυθού και Ενδοφθάλμιων Φλεγμονών και 2 χρόνια στη Χειρουργική Καταρράκτη.

Μετά την ολοκλήρωση της τετραετούς εξειδίκευσής της, εργάστηκε ως επιμελήτρια στο Moorfields Eye Hospital, εξειδικευμένη στις Παθήσεις Βυθού και Ενδοφθάλμιων Φλεγμονών. Με αποκλειστική εβδομαδιαία χειρουργική λίστα, αναλάμβανε δύσκολα περιστατικά παθολογίας βυθού, διαβητικών και ενδοφθάλμιων φλεγμονών.

Ως επιμελήτρια, συμμετείχε στην θεωρητική, κλινική και χειρουργική εκπαίδευση των ειδικευομένων οφθαλμίατρων του British Royal College of Ophthalmology.

Συμμετέχει ενεργά σε διεθνή, ευρωπαϊκά και πανελλήνια συνέδρια, με δικές της εργασίες, ανακοινώσεις και ως προσκεκλημένη ομιλήτρια.

Πλήρες Βιογραφικό

“Μέσα από την πολύχρονη εργασία μου στο Εθνικό Σύστημα Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου (NHS), που είναι διεθνώς αναγνωρισμένο για την οργάνωση και αποτελεσματικότητά του, και με την εμπειρία, την κατάρτιση και τις γνώσεις που έχω αποκτήσει, επιθυμώ να συμβάλω στην έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία της Διαβητικής Αμφιβληστροειδοπάθειας.” (Χ. Κουτσιούκη)